måndag 12 november 2012

Julpyssel


Jag är så sugen på att pyssla & ordna inför julen! Skulle vilja baka lussekatter & pepparkakor & saffransbiscotti & koka knäck & göra marsipangodis & sticka nejlikor i apelsiner & pynta & planera amaryllisar & hyacinter & handla julklappar & rimma! Vill att hela huset blir ett sånt där tindrande, glimmande juldoftande hem! Jag vill gå på julmarknad & jul på Liseberg, jag vill gå ut & äta julbord & sitta hemma & mysa med glögg & pepparkakor. Jag vill gå på adventspyssel & Luciakonsert i Domkyrkan.

Frågan är bara när man ska göra det? Får försöka smyga in lite här & lite där & så blir det säkert bra. Dessutom blir det ju premiär för luciafirande på dagis, det blir säkert hur sött & mysigt som helst!

Dessutom längtar jag efter att ha julaftonsfirande här hemma. Låta familjen komma hit & fira med oss om de vill. Det får vi nog vänta nåt år eller två med, men sen så.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar