onsdag 24 augusti 2011

Snorig, gnällig sötnos...

Elin är rätt snorig & har varit det i några dagar nu. Hon har ingen feber & äter som vanligt men hon är gnälligare än vanligt & så bajsar hon grönt & slemmigt & typ åtta ggr per dag...
Jag vet inte om hon är förkyld eller om det är de små tandrackarna som är på gång att bryta igenom? Min gissning är nog förkylning trots allt, för jag har ont i halsen & tänderna känns inte mer nu än de gjorde förra veckan.

I alla fall så kräver lilla Skruttan mer aktivering om dagarna för att inte vara ledsen. Jösses så trött jag blir! Eloge till er mammor som har bebisar som alltid/ofta är gnälliga!

Roligast just nu i Elins värld är:

- att leka med en ölkorv förpackad i plast
- att gå fram med gåstolen till morfars hylla med dvd:er & dra ut alla på golvet
- att vinka
- att klappa händerna
- att räcka ut tungan
- att äta smörgåsrån

Vem har sagt...

...att man måste gå I en gåstol...
...man kan väl gå UNDER den?
Här sitter jag & är söt!

Full koncentration!
"Va? Borrar dom? Det hör jag inte mamma?"

1 kommentar:

  1. Jag gissar på att hon inte ens fått prova ölkorven UTAN plasten? ;-) Sixten kan också vinka!! Då måste vi bara ses nån dag när de blivit lite piggare så de kan vinka till varann våra kära barn! :-) Kungsmässan nästa vecka kanske? ELler hem till er??? Oooo... KRAM

    SvaraRadera