lördag 20 augusti 2011

fröken Linslus!

Jag var med Elin hos fotografen igår förmiddag. Jag var lite orolig att hon inte skulle vara sitt allra soligaste jag eftersom hon sovit sin sämsta natt nånsin... Vaknade typ var 20:e minut & bara skrek. Det enda som dög var att sova ovanpå mamma eller pappa i soffan... Hon sov iofs mellan sju på morgonen & halv tio. I vilket fall som helst hade jag inte direkt behövt oroa mig.... Det räckte med att fotografen kom & hälsade så sken hon upp i sitt allra största leende. "Oj, här var man glad!" sa fotografen "Det är bäst jag låter bli att visa mig tills vi ska ta korten så att inte leendena tar slut!"

Men Elin var som ett solsken HELA tiden vi tog kort & det var nog närmare 40 minuter. Vi hann med att byta kläder tre gånger & hon fick ligga på mage, sitta upp, sitta på en stol & sitta i mitt knä (fast jag syntes inte såklart). Jag tror att vi hade kunnat ta ännu fler bilder, men höll väl med fotografen när hon sa att "Nu får vi inte ta fler bilder, det blir inte lätt för mamma & pappa att välja."

Bilderna fick jag hem på mailen i går eftermiddag & de är helt underbara! :-) Fyrtiofem stycken bilder & alla är så fina! Jag vill ha allihop! Hur sjutton ska vi kunna välja?? Tyvärr är det ju dyrt som sjutton också, så det gäller att välja noga!

3 kommentarer:

  1. Men de bilderna man får på mailen är de i dålig upplösning? Tänkte att man kan framkalla dem själv billigare på nätet typ? Fast det har de nog räknat ut att man inte ska gissar jag! ;-) SötElin! Klart hon var glad. Hehe.

    SvaraRadera
  2. Dom är i jättedålig upplösning, plus att de lagt in en "stämpel" på dem... annars hade det varit fiffigt ja. Nu har vi valt bort 25 bilder... bara resten kvar!

    SvaraRadera
  3. Ah! Ja, så klart de har ja. Jobbigt att man måste välja bort fina bilder. Men kan tänka mig att det är jäkligt dyrt...

    SvaraRadera