torsdag 14 februari 2013

magsjuka, precis som resten av Sverige!

Japp, den drabbade oss också, magsjukan. I alla fall mig & Elin. Låt oss hoppas att det stannar vid det. Elin var på dagis i torsdags, sen träffade hon ingen annan än mormor & morfar (friska) på hela helgen. Hon var inte heller iväg nånstans mer än hemma & ute & lekte. Ändå blev hon magsjuk på måndag eftermiddag (!). Ett mysterium för mig, som inte trodde att det kunde dröja såå länge innan det bröt ut!

Hur som helst så kräktes hon i bilen när vi var på väg för att hälsa på min mormor. Tur att vi inte hann komma dit! Jag trodde väl först att det kanske bara var att hon blivit åksjuk eftersom hon blivit det några gånger förut. För när vi kommit hem, fått av henne de äckliga kläderna & fått duschat henne så var hon hur pigg & glad som helst igen. Sen ville hon inte äta upp middagen, men den får man ju truga med då & då, så vi blev ändå förvånade när den kom upp igen rätt som det var. Hon var så duktig vår lilla tjej, sade att hon hade ont i magen, så Magnus sprang med henne in på toa & så kräktes hon i toastolen. Sen ville hon ha glass & ett glas mjölk.....

Hela tisdagen var hon hur pigg som helst & jag tänkte åter igen att det KAN inte ha varit magsjuka....Tills vi lagt barnen på kvällen & jag plötsligt fick extremt ont i magen... Kan väl inte påstå att jag fick samma lindriga variant som Elin... Var jättedålig hela kvällen & natten & igår hade jag så ont i huvudet att jag knappt kunde röra mig. Magnus var hemma & fick komma in med Axel när han skulle ha mat bara.

& så rätt som det var, när jag borstade tänderna på Elin på kvällen så sa hon igen "jag har ont i magen..." :-( Efter att ha verkat helt bra i nästan två dygn! Inte konstigt om folk smittar andra med sina barn när man knappt märker att de är sjuka! Idag har hon verkat på bra hela dagen & jag börjar äntligen känna mig som en människa igen. Nu vill vi vara friska igen tack!

1 kommentar:

  1. Ajdå, så trist och jobbigt. Krya på er ordentligt nu!

    SvaraRadera