torsdag 6 september 2012

vecka 37


Igår gick jag in i vecka 37! Jösses! Inte länge kvar alltså. Vilket nästan syns på bilden.... Jag kan tala om att det känns också, tung är jag, otymplig & har ont både här & där & för det mesta.  I ryggen när jag sitter, i fogarna när jag står eller går, halsbränna mest hela tiden osv... Men det är ändå OK, det är väl lite så det ska vara så här på slutet.

Pärlan härjar där inne, mycket mer än vad Elin gjorde känns det som. Ofta är det lugnare på förmiddagarna, men på eftermiddagen & kvällen är det high life. Mysigt för det mesta, men nu när det är så trångt gör det ont i bland.

Idag var jag hos min barnmorska också på kontroll. Det kändes lite som att vi summerade, alla värden kollades & jag fick fylla i papper till bvc osv. Jag har gått upp 15 kg än så länge & några till lär det väl bli. Blodtryck, järnvärde & blodsockervärdet var bra.  Sen så mättes magen (38 cm!) & så lyssnade vi på Pärlans hjärta förstås. Hon tryckte & klämde också & konstaterade att huvudet låg nedåt, men inte var fixerat.

Mamma hämtade Elin från förskolan under tiden jag var där & det tyckte de nog var roligt bägge två. :-)

1 kommentar:

  1. Du är vacker som en dag!
    Och tänk att det snart är dags för pärlan...
    Stort lycka till från mig som smiter iväg på en liten solsemester, vi får se om det hänt något spännande när jag är tillbaka.
    Kram!

    SvaraRadera