torsdag 6 september 2012

Höst!

Nu är det verkligen höst ute! Det känns som att det växlade så fort, men det är väl kanske för att vi hade semester ganska sent & avslutade den med fint väder & baddagar.
Jag tycker ju om hösten, så mig gör det inte något alls att den är här. Denna hösten har jag ju dessutom nåt alldeles speciellt att se fram emot! :-)

I veckan som varit fyllde Magnus år. Vi firade honom med tårtkalas här förra söndagen. Mina föräldrar, Daniel, Helena, Emelie & Melker kom hit, hade med sig paket & mumsade på hallontårta, plommonkaka & kolasnitt. Det var mysigt & Elin tyckte det var väldigt kul med besök, speciellt av Emelie. De sprang runt & lekte för fullt. Att sitta i soffan med mormor/farmor & sjunga var också mysigt såklart.




Våran lilla skrutta hade åkt på sin första dagisförkylning & hade t o m lite feber, men det märktes knappt. Nu är hon bättre igen & jag hoppas hon slipper bli sjuk igen på ett tag.

Imorse när jag åkte till jobbet var det en sån där ljuvlig klar höstmorgon med kall, krispig luft, blå himmel & fantastisk soluppgång.  Oj vad jag kände för att bara släppa allt & gå på promenad då & njuta av luften, tystnaden & bara filosofera! Men det gjorde jag ju inte såklart, utan jag åkte till jobbet som vanligt.

Nu är det inte fullt lika charmigt höstväder.... Det blåser för fullt, det är redan mörkt & regnet faller inte rakt ned utan flyger diagonalt & piskar mot fönstren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar