lördag 14 juli 2012

Tomt!

Igår morse åkte Magnus & Elin upp till Dala-Järna. Han har ju sagt länge att han velat åka upp lite längre med Elin nu när han är pappaledig, så det var väl på tiden nu, bara två veckor kvar ju.

Men gissa om det är tomt här hemma? :-( Det var jättejobbigt i förrgår kväll när vi lade Elin & ännu jobbigare igår morse när jag smög in för att säga hej då innan jag åkte till jobbet. Hon vaknade såklart & det gjorde inget, för då fick jag krama henne, länge. Pussade henne hejdå innan jag gick & när jag var på väg till bilen fick jag kämpa för att hålla tårarna tillbaka.

Vi konstaterade här också i torsdags att jag & Magnus inte varit ifrån varann så här länge en enda gång sen han var i USA när vi precis träffats. Det är också jobbigt såklart, men vi har ju ändå varit ifrån varann nån natt här & där, Elin har jag bara varit ifrån en enda natt, när hon sov hos mormor & morfar 3 km bort. Men det är nyttigt att sakna intalar jag mig.

Jag ska verkligen försöka att njuta av att ha en massa egentid. Har köpt två tidningar jag kan sitta & bläddra i. Jag tänkte mig sovmorgon både idag & imorrn. I dag vaknade jag kvart över sju, men sov iaf gott trots att jag var själv hemma. Har slappat hela morgonen, låg kvar länge i sängen, åt frukost i lugn & ro, läste tidningen. Jag ska åka med mamma & pappa till mormor på fika sen också, det blir mysigt. Sen får jag se vad jag hittar på!

Jag fick en slängpuss av Elin på whats app i morse, gissa om jag blev glad?! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar