söndag 1 juli 2012

Lite av varje...

Ja nu har det gått alldeles för länge sen jag bloggade igen.... Så kan det gå. Det har varit midsommar & vi hade massor med folk här, 17 vuxna & 9 barn i blandade åldrar. Magnus kämpade massor för att ha halva altanen helt färdig tills dess & det var den, men tyvärr öste regnet ned från mitt på dagen, så sitta ute kunde vi inte göra iaf... Däremot är jag lite imponerad av att vi kunde sitta allihop & äta i vardagsrummet! Det var fullt ös med alla människor & alla barn som lekte överallt. Maten som alla hade med sig var supergod & vi hade trevligt, även om jag som vanligt önskade att jag hade haft tiden att prata mer med alla.
Långbord i vardagsrummet

Tur man har rymlig korridor, som funkade som lekrum!

Massa mumsig mat

Massa mumsig efterrätt

Barnen sprang runt ute på altanen i regnet & tyckte det var hur kul som helst!
Det funkade superbra med alla barnen, de lekte & verkade ha roligt hela tiden. Jag var riktigt imponerad av Elin som var så självständig, varken jag eller Magnus behövde "passa" henne nästan nåt.

Dagen efter midsommar var Elin trött & ganska gnällig... inte så konstigt tyckte väl vi, eftersom hon inte somnade förrän halv tre(!!!) på natten... Men dagen efter var det ännu värre, våran skrutta var helt otröstlig & vi kände knappt igen henne. Det fick bli ett besök på närakuten i Kba där det konstaterades att hon hade öroninflammation! Konstigt, med tanke på antibiotikan hon just ätit... Men men... eftersom hon inte hade nån feber så skulle hon bara få nässpray & alvedon & det hjälpte ganska direkt. Skönt, vi fick vår älskade goa unge tillbaks direkt!

Elin har fått en studsmatta ifrån våran granne. En jättestor! Hon tycker det är hur kul som helst att springa omkring på den & "hoppa".


Sen så har jag jobbat lite & varit hos barnmorskan & varit hos sjukgymnasten & sådär också. Det konstaterades foglossning (jo, jag visste det) & så har jag fått höja min Levaxindos också. Men Pärlan lever runt där inne & jag älskar varenda liten spark jag känner! :-) Vecka 27 nu, så inte SÅ länge kvar ju!

Jag har varit ledig en dag också & då var hela familjen på Noas Ark här i Onsala. Magnus & Elin brukar ju åka dit nästan varje torsdag som vädret är OK & jag har verkligen längtat efter att kunna följa med. Det var så mysigt att se hur kul hon tycker det är med alla djuren! :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar