måndag 23 juli 2012

Less, anti, butter, bitter....

Ja... är inte på topp nu, det kan man inte säga.... Jag har fått en rent ut sagt helvetisk värk i ryggen. Det gör ont HELA tiden & är som värst när jag sitter. Står & går jag istället så klagar fogarna högt & ljudligt.... Kul att man är så mobil liksom. Kul att det känns som att man inte kan göra ett skit åt det.... Kul att man har ett jobb där man sitter typ 90 % av tiden. Kul att det är 9-10 veckor kvar tills Pärlan kommer ut.

Det har blivit värre & värre med ryggen & i morse var jag hos läkaren. Vet inte vad jag hade hoppats på egentligen, men jag är nog trots allt såpass naiv att jag tror att gå till doktorn är en lösning... att det ska bli bättre efter att man varit där. Naivt, jag vet, det är ju sällan det blir så. I alla fall så fick jag ingen mirakelmedicin som tar bort mitt ryggonda. Jag fick en 50% sjukskrivning med tydliga besked om att det absolut inte är säkert att försäkringskassan godkänner sjukskrivningen....

Jag vill inte vara bitter & gnällig. Avskyr att vara det. Jag vill bara ha energi & ork att vara trevlig & att tycka att saker är roliga. Orka umgås.

Som tur är har jag en liten solstråle till dotter som man inte kan bli annat än varm i hjärtat av att vara nära & en underbar sambo som försöker underlätta för mig. Hoppas på att klara mig igenom detta utan att benämnas som bitterkärringen av hela min omgivning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar