fredag 4 maj 2012

Levaxin

Tydligen drabbas 0,2 procent av alla gravida av underproduktion i sköldkörteln. Till de 0,2 procenten hör jag....tack för det liksom! Fick börja med Levaxin i lägsta dosen för två veckor sedan.

Jag har varit extremt trött ända sen jag plussade & jag har liksom bara gått & väntat på att det ska gå över. Att jag ska orka nåt mer än det nödvändiga, som att jobba, fixa med middag & nattning av Elin. Men det har inte gått över. Varenda kväll känns det som att jag har cement i ögonlocken & det är svårt att orka med nåt annat än att sitta i soffan & glo på TV. Jag känner mig SÅ tråkig som sambo & jag VILL hitta på saker såklart, men det går bara inte, orken finns inte. Så jag hoppas ju massor på att Levaxinet ska hjälpa & jag ska få bli piggare igen, innan jag blir för tung & höggravid så att jag blir trött av det istället. Men än har det inte hjälpt. & idag fick jag samtal från en läkare på MVC, blodprovet jag tog igår visade att dosen Levaxin inte var tillräcklig, så nu skulle jag dubbla den & så ta ett nytt blodprov om fyra veckor. Alltså måste jag gå & vara trött i flera veckor till innan den högre dosen eventuellt börjar hjälpa....Tjoho!

Jag är däremog väldigt tacksam att de kollade & att det upptäcktes såklart. En stor eloge till MVC Kba som är så snabba dessutom, jag tog ju blodprovet igår eftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar