lördag 12 maj 2012

Halvvägs

Japp, nu har halva graviditeten gått! Jösses. Dags att det börjar kännas verkligt nu då kanske? Jag har börjat få halsbränna varje dag, det var jag ju beredd på iofs, så det är bara att härda ut. Annars då? Jobbigast är att jag är så trött hela tiden, fortfarande. Sätter jag mig i soffan med Elin så håller jag på att somna... Jag vill vara pigg & orka hitta på saker. Annars går det toppen tycker jag. En stor skillnad är att jag fram tills nu faktiskt inte gått upp ett enda kilo sen jag plussade. :-) Visserligen hade jag kvar över tio kilo plus sen innan Elin, men ändå. Målet är att inte gå upp så mycket heller. Vi får väl se hur det går. Jag vill definitivt inte gå upp några 27 kg, som jag gjorde sist!! När pärlan är född eller nja, när jag slutat amma är det istället mer fokus på att gå ned i vikt, jag vill inte vara så här stor & dessutom har jag ju ett bröllop att se fram emot nån gång i framtiden!

Elin lär dig nytt hela tiden. I morse kunde hon plötsligt säga både blöja & pannkaka (nej, inte i samma mening). :-) Gullungen har fått testa att plaska i vattenpölar idag & det var skoj minsann! :-) Hon var tydligen tvungen att lägga sig på mage & smaka på pölen också.... tur att regnkläderna var på!

Fredrik är här på besök & igår fick Elin presenter av honom. Lite leksaker till sandlådan & så ett par röda joggingskor. Oj vad hon gillar dem! Vill att man ska sätta på henne dem & så springer hon runt runt här inne, eller dansar samtidigt som hon tittar på skorna. :-)

1 kommentar:

  1. Gullungen! Mormors hjärtegull!! Och ååå vad kul att hon gillar röda skor precis som jag! Jag älskar ju röda skor. :-) Och vatten också, som ni vet....
    Kramelikram!

    SvaraRadera