tisdag 8 februari 2011

läkarbesök

Idag var jag på koll hos läkaren, för att se att jag läkt som jag ska. Mamma följde med för att passa Elin i väntrummet medans jag var inne. Hon sov visst hela tiden, men det kunde vi ju inte veta innan.

Allt såg bra ut, några stygn satt kvar, så de tog hon bort. Hon förklarade även att blir det en förlossning till så är det större risk att moderkakan inte släpper då heller. Lika bra att veta & vara förberedd antar jag. Jag hade bra blodtryck & jag var riktigt imponerad över hur mycket blodvärdet hade gått upp. Det hade gått från 90 när jag lämnade BB till 130! På en månad. Jag trodde inte ens det kunde öka så snabbt. Men det var ju skönt. Fortsätter väl med järntabletterna tills de är slut iaf.

Efter läkarbesöket åkte jag & Elin till Kungsmässan, provade deras amningsrum (lugnt & skönt) & gick sen & tittade i affärer en stund. Köpte lite kläder till henne på REA:n & så köpte jag present till Sixten också. Hoppas jag får tillfälle att åka in & hälsa på dem nån dag.

Nu sover Elin i babybjörnen & jag har fått läsa senaste numret av "Vi föräldrar" i hyfsat lugn & ro.

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att allt såg bra ut efter förlossningen.
    Jag tittar in och kollar läget med dig och familjen då och då. Tänker på er!

    Ha det riktigt gott!
    Kram, Josse

    SvaraRadera
  2. Ooo. Present till Sixten!! ;-)

    AH, fick du också Vi föräldrar idag. Gick du på prenumereringserbjudandet som de ringde om när man var på tjocken? Hehe.
    Men det glömde vi ju prata om, varför släppte inte moderkakan då och vad är det som gör att den kanske inte släpper nästa gång heller?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag fick en prenumeration av min bror i julklapp, valde Vi Föräldrar för jag tycker den verkar vettig & bra & lagom. Ska nog fortsätta prenumerera sen. :-)

    SvaraRadera