lördag 22 november 2014

Tre veckor

Ååå vips så har jag varit tre veckor på nya jobbet! Det gick fort! Jag måste säga att det känns jättebra. Allt är väldigt nytt förstås och det är HUR mycket regler (& undantag) som helst att lära sig, men magkänslan är bra. Jag kan lära mig och jag tror att jag har ett varierat och intressant jobb att se fram emot. Allt är så bra planerat, man blir imponerad. Handledare, schemalagt undervisning, frågestunder, mentorer, webbaserade utbildningar, det märks att det är en stor arbetsplats.
Det är också väldigt skönt att vi är ett gäng (6 stycken) som börjat samtidigt, så att man är fler som inte kan nåt. Vi har jobbat mycket två & två eller tre & tre denna veckan, det funkar suveränt eftersom man inte kommer ihåg alla regler själv, men tillsammans har vi haft kläm på det mesta. Handledarna har gett oss mycket beröm, vilket såklart känns bra. De är ju vana vid att lära upp nyanställda, så det måste ju betyda nåt att de tycker vi är så noggranna och självständiga och duktiga.

Att kunna flexa är också otroligt skönt. Jag åker hemifrån strax innan halv sju & är på jobbet vid sju, vilket betyder att jag kan åka hemåt vid halv fyra för att hämta barnen tio över fyra ungefär. På så sätt undviker jag den värsta rusningstrafiken och även den dyraste taxan på trängselskatten. Att ha p-plats i garaget under jobbet är också väldigt skönt, bara att rulla in, parkera, ta hissen upp direkt.

Trött som sjutton är jag på kvällarna, det ska jag inte sticka under stol med. Men det är på nåt sätt helt OK iom att allt känns så bra. Jag har inte haft den där "ny på jobbet"-ångesten nåt alls. Fast vem vet, det kanske kommer när jag ska börja handlägga helt på egen hand...

Det enda som känns jobbigt är att jag måste skynda skynda med att fixa middag så fort jag & barnen kommit hem, vilket innebär att de hamnar framför TV:n  och det finns ingen direkt tid att umgås & leka med dem på vardagar. Men det blir ju såklart bättre när de blir lite större och inte går & lägger sig vid sju.

1 kommentar:

  1. Det verkar ju jättebra och jag VET att du är noggrann och duktig!! Fortsatt lycka till!!
    Kram från Mamsen <3

    SvaraRadera