lördag 15 juni 2013

Barn är så oförstörda!

Ofta när jag är iväg nånstans med Elin förundras jag över saker hon säger. Barn är så totalt oförstörda, så spontana. Som idag när vi tog en fika i Maxis cafe, Elin fick välja vad hon ville & tog då en kula chokladglass. Hon satt glad & åt sin glass & fick plötsligt syn på dem som satt vid bordet bredvid. "Hej hej flickan, jag äter chokladglass!" ropade hon stolt till dem. Man blir ju helt varm inombords!  Så självklart,  hon tyckte att hon inte kunde ha det bättre just då så hon ville ju berätta det. ♥ Det är bara i våran trista vuxenvärld det vore knäppt att tala om för bordsgrannen att det vi äter är gott.

När vi är ute & går hälsar hon glatt "Hej hej!" på alla vi möter. Varför ska vi vuxna vara såna grinputtar att vi inte gör likadant?

Jag önskar att jag kunde se på världen ur ett barns perspektiv oftare, den skulle vara så mycket roligare då!

4 kommentarer:

  1. Hej September! :-) Vad kul att höra ifrån dig! Tänkte på dig häromdagen & på hur du har det. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har det så bra så! Två v kvar till semester som till största del kommer avnjutas i stugan. Målning och annat pyssel ska varvas med springrundor, man haver ju anmält sig till tjejmilen!
    Kram till dig och din fina, fina familj!

    Ps
    Badar du var dag i havet? ;0)

    SvaraRadera
  3. Det låter inte alls dumt! :-)
    Skäms för att erkänna att jag inte ens badat än! :-/ Riktigt dåligt!

    SvaraRadera