tisdag 2 april 2013

Påsk, bissing & liten sjukling

Vi har varit i Dala-Järna över påsk, hos Magnus familj. Jättekul att träffas & Elin har haft så kul & fått en massa uppmärksamhet.  Axel med såklart. Vädret har varit strålande & det låg fortfarande en hel del snö så att Elin kunde åka en massa pulka. :-)
Vi har tagit dagarna som de kommit & blivit bortskämda med att få maten serverad & bara haft det bra.

Axel har fått sin första tand, på påskdagen & kanske förklarar det varför han nu sover ännu sämre än vanligt...jag sov nog 10 h sammanlagt på tre nätter & oroade mig mest över att han skulle väcka Elin & alla andra i huset...
Klantigt nog glömde jag ta med mitt Levaxin & det gjorde mig nog inte piggare heller. :-(

I söndags mitt på dagen blev lilla Elin sjuk & kräktes & vi bestämde oss för att åka hem på direkten istället för att vänta till morgonen efter, mest för att undvika en mardrömsresa ifall även vi blev magsjuka. Elin kräktes & gnydde & sov hela vägen hem & jag satt bak med Axel, som var helt otröstlig vissa stunder.

Nu är vi hemma & Elin har inte kräkts något mer, men hon vill heller inte äta eller dricka något mer än lite mjölk ur nappflaska.  :-( Klart hon inte är pigg då...liten. Vill bara att hon ska bli frisk, att vi andra ska slippa bli sjuka & att Axel ska sova lite bättre så jag slipper känna mig som en levande död hela tiden....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar