måndag 18 juni 2012

var ÄR sommaren??

Inte är den här iaf.... regnet öser ner & det är sådär muntert att titta ut. Magnus vill bygga altan & klippa gräs & greja ute inför midsommar men nä, inte i det här vädret, det går ju inte ens.... jag går här & småplockar lite, men utan nån egentlig ork. Lovat mig själv att gå & lägga mig tidigt ikväll efter några nätters kass sömn.

Jag har ont i ryggen. Misstänker foglossning, det stämmer in på i stort sett alla punkter. Som att det är värre på kvällen & natten till exempel. Det gör jätteont att vända på sig i sängen....vilket jag måste göra, annars sover jag inte alls. Jag kan inte sova på mage. Jag bör inte sova på rygg. Jag får jätteont om jag sover på vänster sida. Jamen dåså, valmöjligheter liksom! ;-) Har tagit fram kudden jag köpte när jag väntade Elin, som ska ligga mellan ben & knän, för att avlasta höfter & fogar. Hoppas den hjälper... Gillar inte att klaga. Men det suger musten ur en att ha ont i ryggen, det finns ju där hela tiden & påminner, på ett inte så trevligt sätt. Nu har jag iaf ringt & bokat tid hos sjukgymnast, speciellt inriktad på graviditetsproblem. Först nästa fredag hade hon tid.

Elin fortsätter med sina konstiga nätter när hon vaknar & är ledsen & sen klarvaken i två timmar....Var tredje, var fjärde natt har det varit den senaste tiden. Jag behöver oftast inte gå upp, det blir näst intill omöjligt eftersom hon vaknar mitt i natten & sen är vaken i två timmar. Min väckarklocka ringer ju 05.55 & jag måste få sova iaf 5 h för att orka med arbetsdagen. Magnus & Elin brukar sova lite längre när de varit uppe på natten, kanske till 08.00 i alla fall, så då funkar det ju. Men å vad jag hoppas att det går över snart, att hon sover gott ALLA nätter vår lilla ängel.

Hon är förresten riktigt, riktigt pappig nu! Det är lite komiskt att se hur hon klamrar sig fast runt halsen på Magnus & vägrar släppa när jag ber om en kram. När han ska gå ut & greja i trädgården & hon inte får följa med är det gnäll & tandagnisslan.... Men så fort han försvunnit ur synhåll så är allt frid & fröjd & jag duger jag med.

Elins prat har riktigt exploderat de senaste veckorna! Från att ha sagt i stort sett bara "mamma" & " kaka" så öser hon ur sig ord nu! Stjärna, hjärta, blomma, hund, hoppa, penna, åtta, ett, två (siffror är riktigt kul!), nalle, bulle, banan, dörr, bil, häst, potatismos, korv, ost, kloss, fisk.... allt möjligt säger hon! Det är fantastiskt roligt att höra henne härma & se när hon pekar på nåt & stolt säger ett ord tills nån av oss bekräftar att hon sagt rätt. :-)

Bjuder på en bild när hennes stora idol kusin Emmi var & hälsade på, utklädd till ingen mindre än Pippi!

1 kommentar:

  1. Va kul att Emmie var Pippi ;-) det måste ju Elin ha gillat ;-)

    SvaraRadera