onsdag 14 december 2011

idag för ett år sedan

Ja, idag är det precis ett år sen jag tog körkort! Tiden har gått fort, men ändå känns det som det var längesen! Jag vande mig, precis som alla sagt, snabbt vid att köra & kan inte tänka mig ett körkortslöst liv längre... Idag för ett år sen var det snö & framför allt tjocka islager på alla mindre vägar. Såna vägar som jag körde upp på. Men det var vindstilla & uppehåll, finfint väder alltså, jämfört med idag. Jag var nervös, inte men inte så farligt nervös som jag trodde jag skulle vara. Mest nervös var jag över att trampa snett på pedalerna pga mina klumpiga skor... jag kunde nämligen bara ha ett par skor som var varma. :-)

I alla fall så är det sjukt skönt att jag tog tag i det & tog mitt körkort, det var verkligen på tiden!!

2 kommentarer:

  1. Det är ju helt sjukt att det bara vara ett år sen!!! Fast när man minns tillbaka så var det ju när din mage var stor och go och innehållet som var däri fyller ju snart ett också. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte på det igår att det måste vara ett år sen nu. Du var verkligen duktig som klarade av det med din stora mage, förkylningar, dåligt väglag och allt möjligt annat.
    Så Grattis på 1-års-körkortsdagen!
    Du har verkligen stor nytta av kortet som du har märkt.

    SvaraRadera