måndag 19 december 2011

En riktig liten buse!

I natt bröt den igenom, Elins sjunde tand. Ont har det gjort också tydligen, i tre nätter. Konstigt att det bara verkar göra ont på natten? Jag vet inte om det är därför, men jag hoppas lite... hon har nämligen blivit en riktig liten matvägrare! Det spottas & fräses & ut åker all mat, lika snabbt som man lassat in den... Banan går bra... välling & gröt funkar också, men inte burkmaten! Får prova några dagar till, men blir det inte bättre så får jag hitta nån ny lösning. Plocka själv kanske? Men då får det ju bli korv, skinka, köttbullar, potatis & så.

Igår var lilla busan hos mormor & morfar hela eftermiddagen & kvällen. Då åt hon minsann, snällt & mycket! De passade henne för att jag & Magnus var på julbord på Wasa Allé. Jättegott & mysigt var det. & skönt att få njuta i lugn & ro av all den goda maten! Sen var vi förbi Peter & Alix en sväng på glöggkväll. Synd att vi inte hann stanna längre, men det var skoj ändå.

I eftermiddag ska vi in till jobbet & hälsa på. Det blir julklappsutdelning också & så skulle det visst tas julkort. Skoj ska det bli att se alla! Snart är jag tillbaka! Det är blandade känslor....

2 kommentarer:

  1. Du kanske kan krydda upp burkmaten lite så den smakar mera. Då kanske den lilla goa busan hellre vill ha den. Hon börjar få koll på smaken nu....

    SvaraRadera
  2. Va? Ni skulle ju hälsat på oss när ni var 30 meter från oss! ;-) Va lyxigt med Wasa Allé. Har alltid suktat lite efter att få gå dit. När jag blir rik...

    Håller med din mor, testa krydda maten. Jag både saltar och kryddar burkmaten men han äter den inte så ofta ändå iofs. Hehe.

    SvaraRadera