torsdag 12 juni 2014

Inte så muntert...

Nu har det gått nästan två veckor sen vi kom hem från vår semester på Kreta. Nu börjar det sjunka in. Jag ska inte tillbaks till jobbet igen. Det är ingen munter känsla om man säger så. Jag har sökt alla jobb som varit något att ha och det har faktiskt funnits en del som verkligen verkar bra, som jag tror jag skulle passa på och där jag tror jag skulle kunna trivas. Men de senaste dagarna är det precis som att alla arbetsgivare stängt av inför sommaren, inga nya jobb, inget att söka. Vilket betyder att jag sitter, går & står här hemma, känner mig mer & mer tom & utan mening & det är inte roligt. Alls.

Jag känner att jag får tänka om nu för att inte gå ner mig, för att inte tappa energin, för att inte deppa ihop. Jag skulle ju vara hemma för att fokusera, för att göra nåt positivt av att få ledig tid.

Min förkylning börjar äntligen kännas bättre nu, så det är dags att ta tag i den där träningen jag lovade mig själv. Det vet jag kommer göra mig mer positiv. Vilket jag VERKLIGEN behöver just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar