fredag 9 maj 2014

Hur gick det?

Ja, jag dricker ju fortfarande modifast, men jag äter en vanlig måltid om dagen. Det är faktiskt lite jobbigare, hur konstigt det än låter. När det var bara pulver visste man liksom att det inte var nån idé att längta efter nån mat. Nu är det lätt att bli sugen på nåt några timmar efter middagen. Då är det grymt med chokladpuddingen som modifast har, den är jättegod och man "äter" ju istället för att dricka.

Såhär 2,5 veckor efter start har jag avvikt från planen med tre jordgubbar och en halv chokladmuffins, så jag är allt rätt nöjd.

Vågen visar minus 5,6 kg och midjan har minskat med 7 cm! :-) Jag har hittat massa nygamla byxor jag kan ha och det känns riktigt bra.

Nu är jag på väg till en jobbhelg vilket känns lite jobbigt rent matmässigt. Planen är två vanliga måltider (vilket det ändå var dags för på måndag) & resten pulver. Hoppas att jag kan hålla det. Kan inte jobba hungrig hela helgen, det fungerar inte.

1 kommentar:

  1. Ett litet tips från mig som gått på MF vid 3 tillfällen på mellan 2-4v varje gång! Även om jag trappat upp långsamt till vanlig mat.så har det alltid blivit mag"krångel" :( när man är tillbaka på endast "vanlig mat" o det kan hålla i sig i upp till en vecka :(
    Så ett tips.. Avsluta i god tid före din semester så du inte får "magkrångel"
    på semestern sen! Du kan ju alltid börja igen när du kommer hem :)

    SvaraRadera