söndag 27 april 2014

Förtydligande

Vill förtydliga varför jag,  som egentligen är helt emot pulverdieter alltså just ger mig på en själv.
Jag är desperat.  Jag har i ett och ett halvt års tid försökt, försökt, försökt att gå ner i vikt. Men det har inte hänt något. Ett kilo ner, still på vågen, ett kilo upp.... oavsett ansträngning. Och då tappar man orken....iaf jag.
Vet ju nu att problemet antagligen beror på min hypotyreos, som från början var omedicinerad och som ännu inte är rätt medicinerad. Vilket gör att mitt kämpande känns rätt meningslöst. Vilket det kanske inte alls är, hade jag inte försökt så kanske jag hade gått upp i vikt istället.

Men nu väger jag alltså exakt samma som jag gjorde när Axel precis fötts och jag trivs inte med all övervikt! Därför ger jag modifast en chans, för att se om det kickar igång en viktminskning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar